Beleolvadás

A végső célod az, hogy a formázás beleolvadjon a környezetébe. Hogy úgy nézzen ki, mint aminek ott a helye.
Ha lehetséges, akkor nézzen ki úgy, mintha alapból ott lett volna, és akkor a néző nem gondolja azt, hogy “nahát, valaki kiírta a kedvemért, hogy mit jelent ez a szöveg itt.”
Ideális esetben a nézőnek fel sem tűnik, hogy valami hozzá lett adva.
A formázásnak nem kéne kilógnia a helyéről, hiszen akkor mindenki rögtön azt venné észre, hogy “jéé, ez kilóg.”

Nem mindig fog tökéletesen beleolvadni a környezetébe, néha elég arra ügyelned, hogy ne vonja el a figyelmet, nem legyen fura vagy ronda.

Ezt úgy érthetjük el, hogy ötvözzük mindazt, amit eddig tanultunk.
Válassz egy jó fontot, keress neki egy jó helyet, állítsd be jól a színeket, körvonalakat és az árnyékokat, forgasd el helyesen, tegyél rá annyi blurt, amitől természetesnek hat, stb.

Néha több különféle módon is megformázhatsz egy jelet, ilyenkor az is sokat számít, hogy a legjobbat válaszd közülük.
(Időnként a megszokottól eltérően kell gondolkodni hozzá.)

Nézzük ezt a jelet…

blend1a
Megpróbálhatod benyomorítani a formázást a japán közé, vagy akár a dobozon kívülre is teheted, de az egyértelműen problémás lenne.
Viszont kihasználhatod, hogy a szöveg egy sima téglalapban van, ami ráadásul egy színből áll (és nem áttetsző).
Vagyis nagyon könnyen elfedheted a jelet bármiféle zavaró tényező nélkül.

blend1b
Még csak rajzoló módot se kellett használnom, csak egy nagy dobozt csináltam a körvonalból.
Megjegyzés: De ez hülyeség, ti ne csináljátok. Régen volt.

blend2
Itt egy jó fontot kell választani, plusz jól belőni a betűk méretét és a vastagságát. (körvonal és árnyék pedig nincs.)
Első látásra fel sem tűnik, hogy itt formázás van.
Ha jobban megnézem, akkor el kéne rá még meg kis blur, meg talán némi alpha és egy sötétebb szín.

blend3
Itt egy kihívás beforgatás és elhelyezés terén.
Eszedbe ne jusson benyomorítani a japán mellé és 90 fokkal elforgatni (mármint a mostanihoz képest).
Keress neki egy olyan helyet, ahol kényelmesen elfér és úgy néz ki, mintha a papírköteg címe lenne.
Forgasd el úgy, hogy minden irányban jól álljon, aztán mehet rá a blur, hogy ne legyen szaggatott.
És ne legyen színtiszta fekete, csak mert az van a stílusban. Az animékben szinte semmi sem színtiszta fekete. Másold le rendesen azt a színt.

blend4
Válassz egy jó fontot, stimmeljen a szín, utána blur. Most képzeld el ugyanezt Ariallal, valami idióta fehér körvonallal és blur nélkül, ahogy egy rakás agyalágyult csinálná.

zero01
Ennél se kell feltalálni a spanyol viaszt, csak tartsd fejben az alapokat és próbáld meg utánozni a japánt.
Válassz egy szögletes, vastag fontot. Három sor (szöveg), mindegyik két réteg.
A felsőkön lemásoltam a színt (rózsaszínes/kék) és árnyékot tettem rájuk (körvonal nincs). Állítsd be jól az árnyék távolságát.
Utána állítsd be az árnyék átlátszóságát, ne hagyd feketén, csak “mer’ úgy vót”.
Az alsó rétegnek fehér körvonala van és egy olyan árnyéka, amin sokkal nagyobb az átlátszóság.
Mivel itt tényleg csak annyiból áll a trükk, hogy helyesen kell alkalmazni az alapokat, ezért jól figyeld meg a körvonalakat és az árnyékokat.
Majdnem kihagytam a második árnyékot. Néha több, mint 2 rétegre van szükséged ahhoz, hogy valami jó legyen.

flashback
A 4 jelet a sarkokban… meglehetősen nehéz, vagy akár lehetetlen lenne leutánozni, mert több effektjük van, domborművesek, mintájuk van, stb.
Úgyhogy inkább nagyjából beállítottam a színeket, hogy legalább szép legyen. Ez leginkább azon múlt, hogy szép fontot választottam.
Egy kis árnyékot is tettem rá, hogy némi mélységet kapjon, utána addig játszottam az árnyék és a körvonal értékeivel, amíg jól nem nézett ki.
Mivel a japánt úgysem tudod leutánozni, ezért többféle megoldást is alkalmazhatsz.
Szerintem jobban jársz valamilyen szép írott fonttal, még ha nem is passzol, mint mondjuk egy Times New Romannal, ami elméletileg passzol, de kibaszott ronda.

Aztán a Flashback szövegnél… a font a könnyebbik rész. Az árnyék érdekesebb.
Attól meg pláne érdekesebb, hogy egy jel össze-vissza rázkódott földrengés módjára, az árnyék pedig minden képkockán más irányba állt.
Úgyhogy képkockánként időzítettem, minden egyes sornál külön beírva a \xshad és \yshad értékeket, utána pedig szintén soronként úgy igazítottam a \pos taget, hogy kövesse a japán jel mozgását. Hála az égnek, hogy csak 20 képkocka volt.
(Ha még kezdő vagy, akkor elárulom, hogy nem kell leutánoznod a mozgás- és árnyékőrületet. Csak megmutattam, hogy ilyet is lehet.)

gradessay
Az oldalsók értelemszerűen sose fognak beleolvadni a környezetükbe.
Viszont nincs nekik máshol hely, ezért mindent bele kell adnod, hogy a lehető legjobban hasonlítsanak az eredetire. Ennél nem adtam bele mindent, de most megteszi.
A zöld részen lévő kettő már sokkal jobban megoldható. Az elhelyezés magától értetődik, úgyhogy kell még egy jó font, a betűk vastagsága stimmeljen, stb., a színek legyenek beállítva, meg egy kevés blur.
A felső még a háttérbe is beleolvad (nagyon vékony, 0.1-0.2-es körvonal, rengeteg blur (4-6), utána pedig állítgass a színen és az átlátszóságon).
Az alsón nincs ilyen, mert lusta voltam. Pontlevonást érdemlek. Meg az oldalsó jelekről is hiányzik a blur.

zoom
Itt négy formázás is van. A ZOOM sokkal jobban nézne ki egy új, felső réteggel, amin nincs körvonal és árnyék, csak némi blur.
Viszont az egész mindenség mozgott és közben egyre nőtt, vagyis \move és \t kellett ide, úgyhogy egy újabb réteg és blur talán túl sok lett volna processzornak, ezért így hagytam, mert volt még másik 3 jel is rajta kívül.
A ‘Math’ nem valami szép, de a font oké, egyébként meg nem lóg ki nagyon, szóval megteszi.
Persze az is megoldható, hogy a sárga téglalap szövegét kicseréljem a ‘Math’ feliratra, de nem szeretem elfedni a jeleket, hacsak nem tudom elfedni MINDET.
Szerintem bénán néz ki az, ha pár helyen angol szöveg van, más helyeken viszont kanji (bár rossznak nem mondanám).
A harmadik jel a ‘Mathematics Drill’. A Drill részt kitakaró szöveg folyamatosan arrébb megy, míg végül már semmit sem takar ki.
Úgyhogy \iclip taggel kitakartam belőle azt a részt, amit kellett, aztán képkockánként módosítottam. (igazából csaltam, úgyhogy csak 2 képkockánként.)
A negyedik jel a ‘Winning Lawsuit’. Nem volt lehetőségem máshogy megcsinálni, így volt hely.

Megjegyzés: Így visszanézve ez a jel elég ronda lett, sokat lehetne rajta javítani, és manapság már nem is laggolna.

Láthatod, hogy itt 4 különböző fontot használtam, mindegyiken igyekeztem eltalálni a stílust, a vastagságot, a méretet, stb. (már amennyire tudtam)
Értelemszerűen mindegyiken van blur. A ‘Lawsuit’ kiíráson lehetne több, de úgy nehéz lenne elolvasni.

phys
Ha nem szúrod ki egyből a jelet, akkor jól beleolvad a környezetébe.

nichirest
Nem tudom miért, de megtetszett ez az ötlet…
A szöveg a felső, rózsaszín táblán van, de ott már nem volt hely, szóval…

ak-game
Ha már kreatívkodunk… nem mindig érdemes a japán mellé bezsúfolni a formázást, ahogy azt a példa is mutatja.

sudden
Ez teljesen olvasható és még jól is néz ki. Persze két réteg a blur miatt, és a ‘Question’ résznél betűnként megváltoztattam a színt.

spikes
Tüskék? Jaj! Hogy? Gondoljunk csak bele… biztos van valami tüskeszerű jel vagy szimbólum, amit berakhatunk a betűk alá egy rétegbe…

distracted
Ez itt mind egy sor (de két réteg a blur miatt). Minden betű más \frz értéket kapott.

tsutsumin
Erre szokás azt mondani, hogy “Na bassza meg (ezt tényleg meg kell formáznom?)”.
De amúgy nem is olyan rossz (kivéve, ha megjelenik vagy 20-szor, és minden alkalommal más szögből).
Ez csak 4-5 alkalom volt.
A jobb oldalin extra rétegek vannak, hogy fényes legyen (bár még így sem annyira fényes, mint a japán – de egy \blur15 tag egyszerre több jelen nem a legjobb ötlet).

tsutsumineve
Itt van megint, de most lámpafény alatt.

3shrines
Annyi Kitano Tenmangu Szentélyt csináltam már, hogy megszámolni se tudom őket. Itt van rögtön 3 egymást mellett.
Elforgatás, blur, a középsőn meg még egy kis extra, hogy beleolvadjon.
Úgy csináltam, hogy a részben elfedett szövegrész is látszódjon egy kicsit, és végül nagyon jól sikerült.
A trükk ennyi: {\alpha&HF0}Kitano Tenma{\alpha&H00}ngu Shrine
Amúgy senki se fogja megmondani neked, hogy felülre tedd a formázást. Csak annyit tudsz, hogy a fehér kanjikat kell megcsinálnod.
Úgyhogy a legtöbben igyekeznek majd a kanji környékére tenni. Ahogy már mondtam, te ne csinálj ilyet. Keress egy kevésbé retardált / elegánsabb megoldást.

timeblend1
Ez egyszerűnek tűnhet, de… ha csak egy réteg lenne…

timeblend2
…akkor így nézne ki. Látod a különbséget? Szóval ja, egy újabb réteg, más szín, sokkal több blur.
chihaomi
A jobb oldalihoz… Először kéne egy font. Aztán \fry tag, az \org taget pedig húzd el jó messzire, hogy megfelelő elforgatást kapj. (bár azért ne annyira messzire.)
Ez eltarthat egy darabig. Állítsd be a betűtípus méretét és az elhelyezést, ameddig jó nem lesz. Igazításhoz \fax tag, ha kell. Meg persze blur. Utána jöhetnek a színek…
A bal oldala világosabb a jobbnál, úgyhogy minden sornál 3 színárnyalatot használtam. Valahogy így nézett ki:

0:02:54.02,0:02:56.07,names,Caption,0000,0000,0000,,{\an7\fs34\fax0.04\fscy110\bord0.5\blur0.8\frx6\fry18\org(839,950)\frz6.258\pos(800,-45)
\alpha&H80\c&H464036&}High Schoo{\alpha&H75}l {\alpha&H70}Nat{\alpha&H60}ional \N{\alpha&H80}Ogura Hu{\alpha&H75}nd{\alpha&H70}red
{\alpha&H60}Poets \N{\alpha&H80}Karuta {\alpha&H75}Ch{\alpha&H70}ampion{\alpha&H60}sh{\alpha&H55}ip

Az ‘Omi Learning Center’ még ennél is érdekesebb volt. A font, az elhelyezés, a beforgatás mind magától értetődik. Még csak nem is emlékszem rá, de úgy tűnik \frz\fry\fax.
A háttér színe/fényessége rengeteget változik balról jobbra haladva. Ez volt a legnagyobb kihívás. A \alpha tag minden bizonnyal sokat segített.
A legnagyobb részében betűnként cseréltem az elsődleges színt és a körvonal színét. Körvonal és árnyék is van rajta.
Hogy tetézzem, még \yshad is van rajta, ami egy számomra váratlan effektet eredményezett, mégpedig azt, hogy a betűk felső széle világosabbnak tűnik.
Fogalmam sincs, hogy miért történt, de klassz kis extra. Itt a teljes mindenség:

0:02:54.02,0:02:56.07,Chiha-title,Caption,0000,0000,0000,,{\fs45\shad1\yshad1.5\blur1\fax1\b1\alpha99\frx0\fry9\c&H928C7B&\3c&H595445&
\4c&H2E2D27&\frz338.838\pos(459,408)}O{\alpha90}mi {\alpha80\c&H96927C&}Le{\c&H8B8E73&}ar{\c&H767A65&}ning {\c&H666851&}C{\c&H5C5B45&
\3c&H4B4637&}e{\c&H515038&\3c&H423D2F&}n{\c&H48472F&\3c&H353024&}
t{\c&H3E3D2B&\3c&H2C271C&}e{\c&H393826&\3c&H241F16&}r

Úgyhogy ja, néha tovább tart szépre megcsinálni.

maria-clack
Imádom az ilyen jeleket. Nem mozognak, úgyhogy nem kell az egész képernyőn keresztül üldöznöm őket, de elszórakozhatok a részletekkel.
Szóval hogyan csináltam meg ezt a körvonal- és árnyékrengeteget? 5 rétegben.
5-ös Réteg – csak a zöld betűk, körvonal nélkül. Megnöveltem köztük a helyet (\fsp), hogy majd ne folyjanak össze.
4-es Réteg – \xshad-3\yshad-3 a világos színnel.
3-as Réteg – \shad3 a sötétzöld színnel.
2-es Réteg – \bord3 ugyanazzal a színnel, ami az 5-ös rétegen is van – hogy kitöltse a sarkokat.
1-es Réteg – \bord6.5 sötétszürke színnel és \shad5 sötétzöld színnel.
… és persze mindenre blur.

date-jp
Hasonló az eset, itt a dátumnak van körvonala, de bal oldalt és felül ‘megcsillan rajta a fény’.
Válassz egy egyszerű sans serif fontot, ahol nagyjából stimmel a betűk távolsága.
Utána használj több réteget, valamint a \xshad és \yshad tageket, vagy csak egy extra réteget, amit egy nagyon picit felfele és balra mozdítasz el. Elég egyszerű.

date-eng
Bár ha engem kérdezel, itt nem kell lemásolnod a japánt.
Elég valami olyat csinálni, amit nem üt el a környezetétől, és meg is vagy.
Ha valaki leolt azért, mert nem adtad vissza japánt (láttam már erre példát), akkor ő az idióta.
Felesleges “leutánozni” valami olyat, ami nem is látható a képernyőn (mert kimaszkoltad.)

maria-taptap
Egy újabb szórakoztató jel (a Maria Holic tömve van velük).
Ebben az a királyság, hogy mindössze egy sorban megoldható. Kell bele egy \N, minden szóra eltérő \frz érték, és húzd el valahova messzire a \org taget.
Itt 2-3 képkockánként oda és vissza mozognak a szavak, ezért képkockánként időzítettem és 1 pixellel megváltoztattam a \pos taget, amikor kellett.
Általában az 1 pixel nem ér sokat, de ha a \org messze van, akkor elég jól néz ki azzal a sok \frz taggel.

another-pillar
Egy óra munka. 39 sor. Mert megtehetem. (Bár még nem tökéletes.)
A szövegben csak annyi volt, hogy “Misakichou 3-3”. Úgy gondoltam, hogy ha már ott vagyok, akkor megcsinálhatnám a többit is.
Minden jel 2 réteg, hogy lehessen blur az elsődleges színen és a körvonalon is.
Utána szétvagdaltam, hogy minden sorra kábé 2 betű jusson. Aztán elhelyezés, elforgatás, \fax. Eltartott egy darabig, mire jól lett (és a felső még mindig nem az igazi).
A felsőnél ráadásul betűnként meg kellett változtatnom az elsődleges (és a körvonal) színét, mert a háttér balról jobbra haladva besötétedik.

marketcrash
Semmiről se látszódjon már két méterről, hogy úgy adták hozzá.

« Vissza a Főmenübe